Ekonomi

TÜİK, ‘İstatistikle Gençlik’ bültenine yönelik eleştirilere yanıt verdi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), gençler arasındaki memnuniyet oranını belirlemek için hazırladıkları bültene yönelik eleştirilere yanıt vererek, araştırma sonuçlarını şeffaf bir şekilde kullanıcılarla paylaştığını belirtti.

TÜİK, bazı internet sitelerinde yer alan “İstatistikli Gençlik” bülteninin gerçeği yansıtmadığına ilişkin haberlere ilişkin açıklama yaptı.

Açıklamada, haber bülteninde yer alan 15-24 yaş grubundaki genç nüfusa ilişkin bilgilerin TÜİK tarafından yürütülen hanehalkı araştırmaları ve idari kayıtların son döngü verilerine dayandığı belirtildi.

Açıklamada, bültende yer alan spot ve bilgilerin saha uygulaması 1-30 Kasım 2022 tarihlerinde gerçekleştirilen “Yaşam Memnuniyeti Araştırması”nın 2022 uygulamasına dayandığı ve söz konusu araştırmanın ölçmeyi amaçladığı belirtildi. bireylerin genel memnuniyet algıları, sosyal maliyet yargıları, temel yaşam alanlarındaki genel ve kamu hizmetlerinden memnuniyetleridir. Piyasanın zaman içindeki seviyelerindeki değişimlerin takip edilebilmesi için 2003 yılından bu yana düzenli olarak yürütüldüğü ve sonuçların her yıl TÜİK’in web sayfasında açıklandığı hatırlatıldı.

Açıklamada, araştırma kapsamında 18 yaş ve üzeri kişilerle yüz yüze görüşülerek bilgi toplandığı belirtilirken, araştırma soruları arasında “Hayatınızı düşündüğünüzde kendinizi ne kadar mutlu hissediyorsunuz? bir bütün olarak?” Bireylerin memnuniyet düzeylerinin soruya verilen cevaplardan elde edildiği vurgulanmıştır.

Açıklamada, araştırmayla ilgili şu bilgilere yer verildi:

“Bireyler 5’li likert ölçeğine göre ‘çok mutlu’, ‘mutlu’, ‘orta’, ‘mutsuz’ ve ‘çok mutsuz’ şeklinde yanıtlanmaktadır. oranları, kendini hem ‘mutlu’ hem de ‘orta’ düzeyde mutlu hissettiğini belirten gençlerin oranıdır. Yıllara göre değişimi gösteren bilgiler, haber bülteni ek tablolarında da net bir şekilde sunulmuştur. Veri kaynakları ve ayrıntılı tablolar haber bülteninde açık bir şekilde sunulmaktadır TÜİK tarafından herhangi bir veri gizlenme çabası bulunmadığından araştırma sonuçları şeffaf bir şekilde kullanıcılarla paylaşılmıştır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu